reklama

Reklama

Reklama. Valí sa na nás odvšadiaľ. Jej cieľom je propagovať výrobky a služby. Niekedy potrebné, inokedy - a to vo veľkej väčšine - zase úplne zbytočné...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

LJe etická, vtipná, ale aj trápna, agresívna a otravná. Môžeme ju vnímať i ignoravať. Živobytie poskytuje mnohým a točia sa v nej obrovské peniaze. Písať o tom, že by prostriedky na ňu mohli byť využité inak je nosenie dreva do lesa. Dovolím si tvrdiť, napriek všetkým prieskumom, že najlepšia reklama je spokojnosť zákazníka. Dnes sa budem zaoberať hlavne jednou z nich.

Do nedávna bola aj súčasťou tabakového priemyslu. Pamätám si, ako pretekárske autá boli oblepené značkami cigariet. Potom sa všetko zmenilo. Svet prišiel na to, že fajčenie škodí a tak sa postupne cigarety vytratili z kancelárii, úradov, vlakov, spoločných priestorov ba aj ordinácii lekárov. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prišiel čas, keď sa na krabičkách cigariet objavila informácia o ich škodlivosti, ba aj množstve škodlivých látok. 

Netvrdím, že fajčenie je super a nie je rizikový zlozvyk, ktorý ničí zdravie. S veľkou pravdepodobnosťou áno. Skôr je v prípade zákazu reklamy na tabakové výrobky zaujímavý prístup štátu. Zdražuje cigarety skoro každý rok, ale nie ich cenu. Áno, čítate správne! Ťažko síce hľadať za tou vetou logiku, ale vysvetlím ju :). 

Zvyšuje iba daňové zaťaženie cigariet. Nezvyšuje sa zisk tabakových firiem, ale len príjem štátu. Toho štátu, ktorý donútil výrobcov dať na svoje cigaretového krabíčky nápis o škodlivosti ich výrobku. Dokonca zašiel tak ďaleko, že na krabičke už v trafike nevidíte názov cigariet. Pretože ten je ,, na zákonne vyhradenom mieste" a tak v trafike vidíte len samé modré či červené krabičky.. Toto už mi príde scestné. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predstavte si, že slobodne podnikáte a štát, ktorý si zoberie z vášho výrobku cca 80% vám zakáže viditeľne označiť svoj výrobok, musíte na obal uviesť, že jeho používaním zomriete a pritom sa najnovšie pozeráte na nechutné obrázky. 

Podobne je to s alkoholom. Ale iba čo sa týka daní. V ostatnom je situácia opačná. Reklamu na alkohol uvidíte večer v televízii, v reklamných časopisoch, na pútačoch pred barmi a podobne. 

Porovnajme si teda spolu, KOĽKO ľudských životov a rodín zničil alkohol a koľko cigarety? Koľko detí a manželiek skončilo so zlomeninami, plačom a strachom u susedov, koľko rodín sa rozpadlo, aké dlhy robia opilci.... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lenže alkohol ako spoločnosť tolerujeme. Na oslavy donesieme fľašku, nad opitým sa pousmejeme, pivo je lacnejšie ako nealko. 

PS: Áno, fajčím, v lete si dám i pivo. Jedno. 

Patrik Zimáni

Patrik Zimáni

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  38x

Píšem o tom, čo sa okolo mňa deje. Krátke postrehy, úvahy a komentáre zo svojho života aj života ľudí, ktorí ma obklopujú. Zoznam autorových rubrík:  BásničkyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu