reklama

Revízor

Rozospatý čakám na poloprázdnej zastávke MHD na svoj bus do práce a nepríjemný mráz sa mi zarýva pod nechty. Konečne! Vykúrený autobus prišiel včas. Fajn, stihnem v meste prestúpiť na električku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Sadám si s manželkou a kamarátkou do štvorky, oproti mne sedí mladá študentka pohrúžená do mobilu, sluchátka v ušiach sú samozrejmosťou. Bežnú vravu zrazu preruší ženský elektronický hlas: 

,,Prepravná kontrola, pripravte si cestovné lístky". 

Automaticky si siahnem do vrecka, aby som sa uistil, že mám peňaženku. V nej by mal byť mesačník. Vytiahnem plastovú kartičku a čakám. Revízori sa blížia. Snažím sa spomenúť si, do kedy mám lístok platný, lebo viem, že v týchto dňoch konči jeho platnosť. 

Moju neistotu preruší sympatický tridsiatnik s kovovým odznakom dopravného podniku a nejakým ručným skenerom. Podávam mu kartu, je v poriadku. Tiež manželkina aj kamoška prešla kontrolou. Študentka jemne špitne: 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

,,Nemám lístok". 

Mladý revízor sa jej snaží pomôcť. Aby pohľadala, pozrela si vrecká... Dievča prehľadáva vrecká, pritom v ruke drží neoznačený lístok. Vtom prišla revízorka. Vyštekla nepríjemným hlasom s automatickým tykaním, aby jej predložila občiansky. Nemá ešte občianku, má iba 14 rokov. 

,,Zavoláme policajtov, kde vystupuješ? "

,,Dom umenia"

,,Zavolaj hliadku, nech zistia jej totožnosť" , arogantným a podráždeným hlasom prikazuje revízorka mladšiemu kolegovi.

,,Máš žiacku?" Skúša revízor

Vystrašené dievča vyťahuje žiacku a podáva ju. Revízor vypíše tlačivo a s jemným úsmevom ho podáva mladej slečne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

,,Daj toto doma mamke, nezabudni, dobre?"

,,Mami, chytil ma revízor, nemala som mesačný, bol v tej stratenej peňaženke".......

Dvaja revízori, každý iný prístup. Jeden ľudský, druhý inkvizítorský.

Patrik Zimáni

Patrik Zimáni

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  38x

Píšem o tom, čo sa okolo mňa deje. Krátke postrehy, úvahy a komentáre zo svojho života aj života ľudí, ktorí ma obklopujú. Zoznam autorových rubrík:  BásničkyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu