reklama

Jablká pod Javorom

Trošku netradičný a na prvý pohľad aj nezmyselný názov môjho dnešného blogu, ale pochopíte, keď budete čítať ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Jablká pod javorom
Jablká pod javorom (zdroj: Patrik Zimáni)

Sychravé ráno ma privítalo v meste, kde som strávil detstvo, mladosť a ktoré ma privítalo do veku dospelosti. Ranný októbrový a studený Liptovský Hrádok. Autobus ma vysadil na námestíčku a mne ostali asi tri hodiny na túlanie po meste, ktoré milujem. 

Teplý čaj, keksík a prehrávač v mobile mi robili v pustom ráne spoločnosť. Vybral som sa na jedno z miest, ktoré mám rád - ku hradu a jazierku. Cestou po vynovenej Hradnej ulici som si zaspomínal na miesta, kde sme sa ako deti sánkovali, obišiel svoju základnú školu ... (sme sa navystrájali... :-) ...) Zrazu ma zaujali na kraji chodníka sa povaľujúce sa malé jabĺčka. V tomto ročnom období by to nebolo nič nezvyčajné, keby neboli pod javorom. Stará jabloň, skoro už plánka z nejakej záhrady darovala svoje plody javoru. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno je to tak i s nami ľuďmi. Tiež sa snažíme zo seba niečo darovať, odovzdať. Aby aj po nás čosi ostalo. Našim priateľom, ale hlavne našim potomkom. Dávame im svoju lásku, vedomosti, skúsenosti, ovplyvňujeme ich svojimi názormi. Riešime s nimi ich na začiatku drobné, neskôr i vážne problémy. Smejeme sa s nimi, hráme, tešíme sa z nich, plačeme, občas kričíme, bojíme sa, vysvetľujeme, snažíme sa byť trpezlivými. Dávame im zo seba čo najviac. 

Niekedy s väčším, inokedy menším úspechom. Chceme, aby sa v živote vedeli uplatniť, mali sa lepšie, ako my. Snažíme sa. Nikto nás v škole neučil, AKO vychovávať deti, čo máme robiť, aby sme dosiahli svoj cieľ. Naučili nás veľa vzorcov, poučiek, básní, teórie, ale skoro nič pre reálny život. A tak sme rodičmi samoukmi. Nemáme na to vzdelanie, ani certifikát. Robíme to však vždy ako najlepšie vieme. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zrazu príde deň a kamarát nám zagratuluje k skoro 50-ke. Vtedy si uvedomíme, že už nemáme 20 rokov, ako si myslíme toľko majú už naše dospelé deti. Zmaturovali, možno chodia na vysokú, možno pracujú. Majú svoje názory, predstavy, z ktorých neustúpia. Sú navonok rovnocenní s nami, aj keď vždy budú naše deti.

Bilancujeme, či to naše pomyselné jablko padlo ďaleko pod jabloň, či sa zakotúľalo pod javor. Rozmýšľame, kde sme urobili chybu, tešíme sa z toho, čo sme urobili dobre, trápime tým, čo sme mohli urobiť inak. Neskoro, sú už dospelí. Viac sme urobiť nemohli. Už sa len môžme tešiť z toho, že sme urobili maximum toho, čo nám naše vedomosti, skúsenosti dovolili. 

Patrik Zimáni

Patrik Zimáni

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  38x

Píšem o tom, čo sa okolo mňa deje. Krátke postrehy, úvahy a komentáre zo svojho života aj života ľudí, ktorí ma obklopujú. Zoznam autorových rubrík:  BásničkyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu