reklama

My sme les - JA NIE

V týchto dňoch sa na internete rozprúdila obrovská  ochranárska kampaň, ktorej tvárami sú nielen ochranári, ale hlavne známe tváre. Vážim si ich aktivitu. Problém je však v jednom... Objektivite

Písmo: A- | A+
Diskusia  (52)

Ich kampaň je na prvý pohľad správna a pridávajú sa k nej stovky a tisíce ľudí. Dav. Bojím sa davu, ktorý ide bezmyšlienkovite za niečím, či niekým bez toho, aby sa zamyslel. Hľadal informácie, pýtal sa, rozmýšľal. Aj ja chránim prírodu, nezabijem nič živé, aj slimáka na chodníku prenesiem. Nejem mäso, vyhýbam sa palmovému oleju atď. Je to moja voľba a nikoho k nej nenútim, nepresviedčam.

Pred rokom som bol zakladateľom a signatárom petície Za okamžité zastavenie výrubov stromov na celom Slovensku, ktorá získala necelých 14 500 podpisov. Vtedy sa k nám nepridali ochranári z Bratislavy, nepodporili nás. Žiaľ, nemali sme podporu hercov... 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Späť však k ,,ochranárom lesa". Urobili super video s leteckými snímkami zničeného lesa a apelujú na nás, aby sme si nedali zničiť les. Absolútny súhlas. Ani ja si nechcem ,,dať zničiť les", rozumiem jeho funkcii a dôležitosti. Na rozdiel od 90% davu však o tom diskutujem nie len s bežnými ľuďmi, ale aj s ochranármi, lesníkmi, vlastníkmi lesa, lebo nebudem davovo hovoriť o niečom, čomu nerozumiem.

Predstavte si situáciu, že máte za domom záhradu. Pestujete zeleninu,ktorej predaj vás živí. Zrazu prídu ľudia z vedľajšieho mesta a povedia vám, že odteraz tu budete mať iba trávu a necháte záhradu zarásť burinou, lebo tak je to prirodzené a správne. Ak sa bránite, že záhrada je vaša a máte na nej právo sadiť, čo chcete, sľúbia vám, že dostanete kompenzácie. Prestanete pestovať. Nemáte peniaze a burina je všade, kompenzácie však neprichádzajú. Dokonca sa burina dostane k susedovi,ktorý si začne nárokovať tiež kompenzácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Že píšem hlúposti? Tak si nájdite 25 minút a pozrite si toto video tu. Treba si totiž uvedomiť, že veľa pozemkov a lesov je u nás v súkromnom vlastníctve. Štát nevykúpil pozemky v národných parkoch... A okrem toho - myslíte si, že ja, ako vlastník lesa by som vyrúbal celý les? NIe, pretože viem, ako dlho les rastie a tak budem ťažiť po častiach a hneď zalesňovať. Aby som mal drevo aj o 10 rokov, aby les mali aj moje deti. 

Ide o ten istý les, ktorý uvidíte vo videu tu. Tento les nebol vyťažený - bola tu KALAMITA. Najprv veterná, ktorú bránili ochranári spracovať a štát nekonal v rozsahu 30 hektárov a z nej 560 ha podkôrniková kalamita. Tá druhá vznikla preto, lebo nebola spracovaná tá prvá. Toto sa však v druhom, emotívnom videu nedozviete

Patrik Zimáni

Patrik Zimáni

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  38x

Píšem o tom, čo sa okolo mňa deje. Krátke postrehy, úvahy a komentáre zo svojho života aj života ľudí, ktorí ma obklopujú. Zoznam autorových rubrík:  BásničkyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu