reklama

Rodinné prídavky v praxi

Syn študuje na VŠ a práve skončil prvý stupeň, máme doma bakalára. Lenže úrady sa s nami netešia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Hoci mám niekoľko rokov elektronickú schránku, kde môžu úrady so mnou komunikovať, dostal som do poštovej schránky ,,žltý lístok"

. Tak šup na poštu, stráviť tam 10 minút, aby som sa dostal k svojmu listu. ÚPSVaR ma v ňom vyzval, aby som dokladoval, či syn bude pokračovať na magisterskom štúdiu, alebo nie, prípadne doložil potvrdenie o návšteve školy na rodinné prídavky.

Poslal som teda čestné vyhlásenie v dobrej viere, že BUDE pokračovať v štúdiu a som si vedomý všetkých následkov svojho vyhlásenia, okrem celosvetovej vojny :).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže moja naivita bola schladená telefonátom z úradu. Úradníčka mi oznámila, že predsa len bude potrebovať aj to potvrdenie o návšteve synovej školy. Inak mi zastavia rodinné prídavky a vyplatia ich až keď syn nastúpi po štvrtého ročníka. Môj svet sa zrútil :), výpadok cca 24€ by našu rodinu zničil (ospravedlňujem sa tým, pre ktorých je to v rodinnom rozpočte veľká položka, pre mňa je to výsmech, keď sociálny štát takouto horibilnou sumou podporuje rodiny a je jedno, či máte batoľa alebo vysokoškoláka). Úrad by mi musel vydať rozhodnutie, odoslať (to som už pani informoval, že poprosím elektronicky).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Avšak nepočítal som s tým, že v auguste môže mať niekto dovolenku :), veď koho by to napadlo? :) Štúdijné oddelenie VŠ ho malo celý týždeň, syn je na dovolenke tiež, iba ja som ešte v práci. Dovolenka na štúdijnom skončila, tak som poprosil dcéru, aby zašla do školy a doniesla mi potvrdenie. Toľká naivita... jej snaha skončila na mantre dnešných dní GDPR. Nevydajú jej ho, iba ak by doniesla notárom overenú plnú moc od svojho brata, ktorý je teraz v zahraničí. 

V zápätí mi telefonovala pani z ÚPSVaR znova, že do piatku to potvrdenie potrebuje, bola veľmi milá a ja som jej nechcel pridávať prácu, aby písala rozhodnutie o prerušení poberanie prídavkov atď... Vysvetľujem, jej, že syn tu nie je, dcére to nedajú, že skúsim niečo teda ešte vymyslieť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Syn zo zahraničia volal na štúdijné, ale telefonicky nevybavil nič, mailom mu to nepošlú, aj keď prostredníctvom toho istého mailu komunikuje so školou. Patová situácia. To je koniec..

Tak som zatelefonoval na štúdijné oddelenie ja, či sú ešte nejaké iné možnosti, vysvetlil som situáciu, prípadne či by to nemohli poslať priamo na ÚPRVaR.

A zrazu UPS !!! Našla sa jedna možnosť. Ak pani z ÚPSVaR POŽIADA štúdijné oddelenie VŠ, obratom jej to mailom pošlú. Volám hneď na úrad, či by pani nebola taká dobrá a neposlala mailom žiadosť na štúdijné....

A a zlatá pani z úradu:

,,Veď ale tak to robíme, NAJPRV však žiadame o súčinnosť poberateľov prídavkov, mám kontakt na tú pani na štúdijnom..., hneď jej napíšem, mám tu aj jej mailovú adresu, ona mi to obratom pošle..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nech žije Zákon 177/2018 (antibyrokratický zákon) a jeho realizácia v praxi. Aj takto vyzerá dnes elektronizácia a komunikácia sa štátom v praxi. To, čo mohla pani z ÚPSVaR vybaviť jedným maliom ju stál čas na tri telefonáty so mnou, čas mojej dcéry, čas syna, moje telefonáty, moju cestu na poštu, vypísanie čestného prehlásenia a odoslanie podpísaného mailom...Namiesto 3 minút úradníčky.., ktorá to mohla urobiť všetko sama, prípadne ma aspoň informovať o iných možnostiach.

 

PS: rada na záver - nedajte sa v styku s úradmi, pýtajte sa a hľadajte možnosti. 

Patrik Zimáni

Patrik Zimáni

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  38x

Píšem o tom, čo sa okolo mňa deje. Krátke postrehy, úvahy a komentáre zo svojho života aj života ľudí, ktorí ma obklopujú. Zoznam autorových rubrík:  BásničkyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu