reklama

My sme les IV - kompromis

Lesníci a vlastníci sa bránia, ochranári podporovaní silnou verejnou mienkou sú na koni. Mnoho reakcií, pohľadov, názorov... Väčšina na sociálnych sieťach.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Dostal som po poslednom blogu My sme les? Časť tretia - ŠL TANAP otázky typu - koľko mi zaplatili lesníci za taký blog, že som si užil chatu zadarmo a mal pekný víkend s manželkou v Belianskych Tatrách, prečo som sa nestretol s ochranármi.

Nuž áno, užili sme si krásnu prírodu a mnoho sa dozvedeli. Dozvedeli sa od tých, ktorí lesu venujú nielen pracovnú dobu, ale i svoj voľný čas a súkromie. Áno, ubytovanie sme mali v chate zadarmo. Aj s ochranármi by som sa rád stretol osobne a nájdem si čas, lenže pozvali ma lesníci, ochranári žiaľ nie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Avšak blog ma nežíví, nikto ma neplatí, žiadny profit z neho nemám, okrem búrlivej diskusie na blogu a na mojom profile  alebo v skupine Zachráňme stromy na Facebooku, prípadne v iných skupinách, venujúcich sa téme lesov a ochrane prírody.

Je smutné, ak ľudia dokážu len atakovať, napádať. Je smutné, že závidia a ani nevedia čo, len si domýšľajú. Je to však zrejme daň za to, že mám svoj názor, ktorý si nenechám len pre seba.

Dostala sa ku mne informácia o ťažbe v Dobšinej, kde vyrúbali krásny les, teraz tam je plno pňov a niekto sa určite nabalil. Neviem, možno áno, možno nie. Zistil som si presnú lokalitu, napísal vlastníkovi lesa a na druhý deň som mal mailovú odpoveď od pána riaditeľa. Stromy boli napadnuté lykožrútom a vyťažené vo výmere 0,3 ha, plocha hneď zalesnená a Mestské lesy vybudovali so súhlasom NP Slovenský raj v tomto priestore náučný chodník. Ľudia, ktorí mi informáciu o ťažbe poskytli jej neverili. Nuž, majú na to právo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý z nás má právo na svoj názor, nie každý však má pravdu a hlavne vedomosti na posúdenie skutočnosti. Sme však už takí, že sme experti od hokeja, cez potraviny až po les. LENŽE. 

A práve to LENŽE je dôležité - v skutočnosti nie je každý je odborník na všetko. Každý je dobrý v niečom, ved je to normálne a ľudské. Géniov je málo /ak nerátam Facebook :) /... Preto som presvedčený o tom, že na rozdiel od komentovania by sme sa mali PÝTAŤ, POČÚVAŤ a UČIT sa. 

Pýtať sa a komunikovať s odborníkmi - lesníkmi,ochranármi, urbárnikmi, vlastníkmi lesa, zoológmi, botanikmi.... Bez emócii, s faktami.

Počúvať ich profesionálne vedomosti a skladať si mozaiku, až pomocou nej si na problematiku /nielen/ lesa tvoriť svoje názory, nedať na krikľúňov a hejterov, ignorovať hoaxy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Učiť sa prostredníctvom komunikácie s odborníkmi, relevantných článkov od tých, ktorým na lese záleží a ich cieľom nie je len politická stolička. 

Treba hľadať kompromisy a riešenia vhodné nielen pre tetrova /sorry My sme les/, ale pre nás všetkých, pre zvieratá, rastliny, vodu, človeka. Otázka nestojí na nadradenosti ochranárov po prípadnom prijatí nového Zákona o ochrane prírody a krajiny, ale na spolupráci a dohode všetkých zúčastnených strán po vyjasnení si v odbornej diskusii. 

Predsa všetkým rozumným ľuďom ide o zdravý les a prírodu. 

Patrik Zimáni

Patrik Zimáni

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  38x

Píšem o tom, čo sa okolo mňa deje. Krátke postrehy, úvahy a komentáre zo svojho života aj života ľudí, ktorí ma obklopujú. Zoznam autorových rubrík:  BásničkyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu